Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#9257] Etterkomm. etter 3 brødre Monsen fra Bergen i USA?

Recommended Posts

Gjest Eva Jåsund

Min farfar Christian Monsen f. 26.05.1887, og hans 2 brødre Johannes og Robert Monsen fra Bergen emigrerte alle til Joilet (forstad til Chicago) tidlig på 1900 tallet. Foreldrene var Rognald og Berthe Monsen bosatt i Baglergate 8 i Bergen. Min farfar Christian forsvant i USA antakelig i 1912 eller 1913, ingen av etterkommerne her i Norge vet om Johannes og Robert var gift og hadde etterkommere i USA. Tips hvordan jeg kan sjekke dette?

Gjest Laila N. Christiansen

1920 census, 8. januar 1920, Chicago, Cook Co. 71st precinct. Robert Munson 37 år, f. i Norge, begge foreldre født i Norge, imm. 190X (ikke leselig), levert in papirer for søknad til statsborgerskap 1909, murer, Gertie Munson 36 år, f. i Norge, begge foreldre født i Norge, imm. 1904, alien (ikke us. statsborger), husmor. ingen barn.Laila Laila

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.