Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#9265] Bygdebok for Ringsaker ?

Recommended Posts

Gjest Else Kari Ulven Vilhelmsen

Bare en liten opplysning hvis hele familien er av interresse. Christian og Berte`s sønn Peder finnes under utflyttede fra Ringsaker : Gårdmannsønn Peder Christiansen Fjeldstad Østre alder f 20.02.1791 flyttet til Nes for å giftes med enken Siri Olsdtr.Huuse. Flyttedato 20/3-1821.Prøvde å finne Christian Michelsen f 1742-46 men det var ingen.Han er kanskje ikke født i Ringsaker.Else Kari

Gjest Ronny Folkvord

Takk for svar. Hele familien er av interesse, og jeg hadde også funnet Peder i basen over utflyttede fra Ringsaker. Den jeg er mest interessert i er eldstesønnen Michel. Det jeg vet om han er at han som ungkar og gårdsmannsønn i 1825 fikk datteren Beata med Kari Larsdatter fra Østre Fjelstadeie. Dette var Michel´s første og Kari´s andre barn. Beata står også i utflytterbasen. Jeg kan ikke finne Michel/Mikkel i FT 1865, så han var muligens død før den tid.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.