Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#9356] Utvandret til Chicago

Recommended Posts

Gjest Liv Biseth Berger

Jeg har i flere år lett etter en slektning som utvandret til Chicago i 1906. Familien mistet kontakten med ham da hans mor døde i 1918. Ingen vet hvor det ble av ham eller om han hadde familie.Jeg har nå funnet en person med navn Henry Michelsen i Illinois Statewide Death Index, 1916-1950. Denne personen døde 4. juni 1937 i Cook county i Chicago. Alderen var ukjent. Hans opprinnelige navn er Henrik Otto Elias Michelsen, født 4. januar 1883 i Kr.ania.Så vidt jeg vet tar det meget lang tid å få kopi av dødscertifikatet. Er det noen som kan undersøke for meg på census i 1920 for Cook county i Chicago?Hilsen Liv Biseth Berger

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/95280-9356-utvandret-til-chicago/
Del på andre sider

Gjest Liv Biseth Berger

Hei Laila! Takk for opplysningen. Jeg tror ikke at Henrik Michelsen oppholdt seg i Minnesota. Jeg har hørt at han arbeidet i Wisconsin om sommeren. Det er kanskje det lureste å skaffe en kopi av dødscertifikatet. Vet du hvilke opplysninger som står i certifikatene? Jeg stusset litt over at alder var unk, men det så jeg også på flere andre personer. Jeg mottar gjerne flere gode tips. Hilsen Liv

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.