Gå til innhold
Arkivverket

[#9358] Kristian Rikard Nygaard s mor


Gjest Elisabeth Aarseth Langholm
 Del

Recommended Posts

Gjest Elisabeth Aarseth Langholm

Lars Prebenssøn Vogn 1759-ca. 1804. Født 1728, død 1813. Gift 1. med Karen Sofie Rothe, f. 1724, død 1761; 2. med Anne Margrete Post; 3. med Else Jakobsdatter Ager, f. 1736, død 1779; 4. med Dorte Karine Nygaard, f. 1773, død 1818. Fire barn (et-0-et-to): 1. Anne Magdalene, f. 1757, gift med Jon Anderssøn Eg fra Vaale. Hun bodde sine sidste aar paa Huflaatten hos Johannes Heiss hvor hun døde 1823. - 2. Karen Johanne, gift med fenrik Peder Crøger, bodde Sø. Fossan. - 3. Mikael Nikolai Hansted, f. 1783. 4. Kristian Rikard Nygaard, se nedenfor. Kristian Rikard Nygaard 1806-ca. 45. Født 1785Ser jeg meg blind folkens Jeg leser at Kristian er sønn av fjerde kone Men da er her sannsynelig en trykkfeil Moren ville da kun vært 11 år da hun fødte han sier programmet mitt her Hvis jeg har lest rett er det Dorte Karine Nygaard som er Kristians mor Har kikket litt på disse hustruene Kanskje var Dorte heller født rundt 1736 ? Da ville hun være i passende alder for å få Kristian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

I folketellingen 1801 er Daarte Karine Christiansdatter oppgitt å være 36 år gammel og dermed født ca. 1765. Dette kan stemme bra med at hun får en sønn 20 år senere. Jeg skal sjekke bygdeboken om det er en trykkfeil i nettutgaven av Stokke bygdebok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.