Gjest Tordis Johnsen Skrevet Mai 28, 2002 Del Skrevet Mai 28, 2002 Hvilket område lå inn under Alstahaug Nor. Utifra det jeg forstår så kommer Tjøtta inn under dette. Grunnet til at jeg spør om dette er at en av mine forfedre Peder Kristian Jakobsen er i 1900-tellingen oppført med Fødested Alstahaug Nor. I 1865-tellingen finner jeg igjen en Petter Christiansen i Thjøtø(Tjøtta) prestegjeld og etter hva jeg oppfatter så er dette en og samme person. Håper på svar. Med hilsen Tordis Johnsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Bjørn Davidsen Skrevet Mai 28, 2002 Del Skrevet Mai 28, 2002 Fann du han utanfor Alstahaug, tyder nok 'Nor' Nordland, ikkje noko anna. M.a.o. hadde han gitt opp at han var fødd i Alstahaug prestegjeld i Nordland amt/fylke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Laila N. Christiansen Skrevet Mai 28, 2002 Del Skrevet Mai 28, 2002 Hei! Her kan du lese om Alstahaug: Slektshist. kilder 1500-1900 Laila Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Tordis Johnsen Skrevet Mai 28, 2002 Del Skrevet Mai 28, 2002 Tusen takk for hjelpen, det er greit å få klarhet i slike ting. Med hilsen Tordis Johnsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts