Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#9473] Hans Jakob Olsen f. ca 1803 i Kristiania. Far Ole Petter Kristoffersen.

Recommended Posts

Gjest Mona Karlsen

Da det ser ut til å være umulig for meg å komme til Riksarkivet for tiden, håper jeg noen kan hjelpe meg og slå opp i Kirkebok for Kristiania og fortelle meg hva som står under dåpen til Hans Jakob Olsen. Jeg har ikke klart å lokalisere hans far Ole Petter Kristoffersen i folketellingen for 1801. Der står det heller ikke fødested. Jeg vet at Hans Jakob Havnet i Vestfold og ble gift med Anne Hellene Jørgensdatter i 1836 og bodde i Hedrum til han døde i 1848. Håper noen kan hjelpe!

Gjest Mona Karlsen

Tusen takk for svar, men jeg har opplysningene frem til i dag. Det jeg mangler er å vite hvem som er Hans Jakobs mor og hvor hans foreldre kommer fra. Jeg finner 6 forskjellige kandidater til far i Kristiania-tellingen for 1801, men det er umulig for meg å finne ut hvem av dem som er den rette Ole Petter Kristoffersen. Dels er skrivemåtene i folketellingen unøyaktige og dels er flere av dem ugifte og tellingen mangler fødested.Mvh Mona

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.