Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#9481] Barbara (Magreta) Monsd. g. 29.11.1807 DK

Recommended Posts

Gjest Yngve Nedrebø

I kirkeboken står det nok dessverre ikke noe nærmere om hennes opphav. Det står bare at vielsen skjedde i 'Froepræken', og at hun var 'Pigen'. Man må nok til 1801-tellingen, og forsøke å identifisere henne der, eller gå løs på fadrene til barna, i håp om å finne en forbindelse til slektninger der.

Gjest Sylvi Hagen

Mange takk for svar. Jeg har søkt lenge etter Barbaras opphav. Hun er muligens den Barbra Margretha Monsdtr. som i 1801 er tjenestepige ugift 21 år hos Christopher Johannes Hammer (Bergen 17. Rode 29). 1815-tell. Barbraa Thomsen og Torbiørn Thomsen med 3 av barna: Marte, Torbjørn, Jacobia. Jeg finner en Barbara Magreta Monsdtr. død 05.06.1816 DK 39 år, Rode 10-32, mann matros Torbjørn Toms. Jeg har ikke vært på Statsarkivet for å se etter fadrene til barna (bl.a. Massia Jacobia Maria dpt. 18.09.1814 DK).Er det mulig å få oppgitt fadre til barn/barna her i dette forumet, eller må jeg helst vente til jeg besøker Statsarkivet igjen ? mvh Sylvi

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.