Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#9609] Digitalisering av nye folketellinger

Recommended Posts

Gjest Jan Oldervoll

Me digitaliserer 1910-teljinga, men får ikkje lov å leggja den på nettet før i 2010. Teljingane må vera 100 år før dei blir lagt ut. Elles er det ingen samla innsats for å gjera ferdig 1875 og 1891, som er dei einaste andre landsomfattande teljingane på personnivå.

Gjest Anette Skogseth Clausen

Kanskje noen andre påtar seg å registrere ferdig 1875? Vi får se hva som skjer framover i tid. Digitialarkivets registreringsenheter på Voss og i Stavanger vil ihvertfall være fullt opptatt de neste årene med å registrere 1910-tellingen. Det kan ikke gis innsyn i originaltellingen eller i den elektroniske varianten før materialet er blitt 100 år, først da opphører sperringen. Forskere kan søke særskilt om å benytte seg av materialet, men vi andre må pent vente i 8 år.Søkbare databaser fra 1891-tellingen finner du både i Digitalarkivet og hos RHD. I Digitalarkivet velger du Kjeldetype - Folketeljingar - Andre.

Gjest Jan Oldervoll

Aase: 100-årsfristen er IKKJE uhyrleg, den er fornuftig og bra. Folk bør få lov å kjenna seg sikre på at det dei gjev opp i slike høve vert mellom dei og Statisisk sentralbyrå, i alle høve i deirea levetid. Kvaliteten på offentleg statistikk er atskillig viktigare enn hobbyen til folk.Nina: det finst nok ikkje andre teljingar for Kristiania på nettet enn dei me har.Og eg er SVÆRT samd i at 1875 burde vore fullført.

Gjest Aase R.Sæther

Her finst til ei kvar tid nokså mange personar over 100 år her i landet - så sjølv med dagens sperrefrist vil der finnast nolevande i ei folketelling som er 100 år gammal. No kjenner eg ikkje innhaldet i 1910-tellinga så godt at eg skal uttale meg for kraftig, men er innhaldet det same som i 1900-tellinga, står eg fast på at 100 år er - skal eg moderere meg og seie 'unødvendig lenge'?

Gjest Kristian Fjeldsgård

Jeg har i en annen sammenheng henvist til Valgmanntallene, disse er offentlige, og så vidt jeg vet uten noen sperringer. Problemet er: oppbevares de på kommunearkivene, som vel er den nærmeste plassen, og hvor enkelt er det å få ut opplysninger?

Gjest Jan Oldervoll

Heller ikkje desse kan utan vidare leggjast ut. Det er konsesjonsplikting å leggja ut personopplysningar i Norge, dvs. opplysingar om levande personar. Det er datatilsynet som då vil setja opp allmennnytten mot allmennskaden og koma med si avgjer.

• 2 uker senere...
Gjest Kristian Fjeldsgård

Når jeg nevnte manntallene var det ikke med tanke på digitalisering, men rett og slett å oppsøke byarkivet, f.eks. i Oslo og undersøke der.Forøvrig finnes det vel nyere kommunale folketellinger for Oslo som ikke er rammet av 100-årsgrensen?

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.