Gå til innhold
Arkivverket

[#9615] Arent Gunstead i USA-Men hvor ble han av?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Møller Nordby

Dette har jeg styra med en gang før vet jeg, masse klabb og babb. Ring utenlandsopplysningen du. De har både nummeret, eller kan fortelle deg hva du skal bruke foran.Nå venter vi i spenning!!!Hvorfor er vi her, skulle ikke digitalarkivet være nede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei Nina.Ja, de har nok stengt på den måten at der sendes ikke ut automatisk meldinger, og litt tregt går det. Men vi har det jo greit, ikke sant?Joda, jeg kom på at det må jo slåes 001 for å komme ut. Og det sa jeg til han. Han kom frem til både søster til Sheryl og til Fruen til Chris. Han har avtale om å ringe litt senere.Fruen til Chris ble så begeistret at hun ba han inderlig om å ringe tilbake når mannen kom hjem. Hun lurte på om det var han som hadde spørsmålene på Internett. Så nå vet hun hvem jeg er.Man blir jo 'verdensberømt' eller 'verdensberyktet' av dette. He,he..Morsomt er det i alle fall. Og enda engang et hjertelig takk! mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Godkveld! Visst du ikkje har prøvt endå, så er det ikkje verre enn å tasta 001 og så resten av nummeret. Dette har eg gjort TEMMELEG mange gongar etterkvart!!Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Woahhhhh, dette var stort! Mange ganger viser det seg at de er like ivrige i andre enden. Ut fra de opplysningene Simpson ga meg så vil jeg neste tro at de ikke kjenner til verken Arent eller de andre som dro til USA. Det blir svært spennende å høre utfallet av dette.Berømt ja, internett er fantastisk og nesten litt skremmende. En gang opplevde jeg selv å få en mail fra en dame i Salt Lake City som hadde hørt om meg og min hjemmesside av en dame på biblioteket i Salt Lake. Jeg kjente ingen av dem. Alle grenser forsvinner derfor skal man egentlig ikke legge ut adresser og telefonnummer slik som jeg her har gjort. FY!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Ja, Nina, det kan du si. Jeg har vært veldig påholden med å legge ut adresse og telefon, men har dristet meg til å legge ut mail-adresse. Men du vet jeg er neppe i nærheten av å bli så berømt som du er:Nå forsøkte jeg å ringe min svigersønn, men der er bare opptatt, så det er nok en lengre Amerika-samtale han holder på med. Sheryl er nemlig hans tremenning og da blir det jo næremeste slekt eller hva?Jeg skal i alle fall underrette dere når og 'hvis som atte' der kommer noe nytt fram.mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Tremening, jøss!!!! Da blir det vel Amerikabesøk ut av dette? Ganske utrolig hva man kan lete frem, og da særlig via Ancestry.com. Et medlemsskap der er så absolutt å anbefale.Det må jo finnes hopetall av Gunerstead'er der borte med tanke på alle søsknene som emigrerte. Eller skrev de navnet på en annen måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei Nina og alle andre.Ja, nå fikk jeg telefon fra min svigersønn som hadde snakket med Sheryl og hennes mor. Og de kjente godt Arent. De sendte kaffe til han under krigen og dollarsedler. Ingen av de ville legge på, men når han lovte henne å ringe igjen i morgen kveld gikk hun med på det.Nå har jeg arme stakkar, som ikke kan skrive på engelsk fått i oppdrag å sende henne en mail med spørsmål om det jeg ville vite. Ojj.Sheryl har ingen barn men er en forretningskvinne, gift med karrieren. Hun ble mer en overbegeistret for å få kontakt med familien.Ja, det kan nok hende at det blir Amerika-besøk.Jeg skulle sende 'millioner av takk til alle dere som hadde hjulpet til med å lykkes så langt' fra både min svigersønn og fra Sheryl. Herved er det overbrakt.Vi snakkes mer! Med kjærligste hilsener fra en som neppe får sove nå, Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

God Morgen!Jeg har et fått spørsmål fra Sheryl Hansen: 'Birger, please how yoy was able to locate me out of the thousands of Hansens in the US.  I'd be interested to hear the trail he followed.  Thanks.'r der noen som kan forme svaret til henne på engelsk for meg.Jeg fant jo henne via denne linken: LenkeMed vennlig hilsen Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Godmorgon godtfolk!! (Laila:ja, eg likar å vera tidleg oppe, så får eg gjort noko før 'kanaljane'-snart 2, og 3,5 år- vaknar) Og gratulera IGJEN, til deg Birger, som er så utruleg heldig med desse søka dine!!! Å skriva engelsk kan eg, men ikkje så godt at eg vil gjera det her...Men den linken du viste var det ingenting på... Var det ikkje i forbindelse med det 'slektstreet' som eg la inn addressa på igår, du fann Sheryl? (det er det andre innlegget den 14.06,heilt utruleg forresten, kva som kan skje på ein dag...)Ynskjer dykk alle ein god dag!! Helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Har de kontakt med hans barn? HVor mange hadde han?Du kan jo bare si at du via andre fant den på Ancestry.com, på denne adressen:LenkeJa så var det på engelsk da. 'I found your ancestors at Ancestry.com.' Noe mer trenger du vel ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei! Du skriver noe slik som: Hi Sheryl! It was so nice to see that the e-mail adrees I found was the right one! I found your adress and the family-information on Ancestry.com on this adress: Lenke...Vet ikke hva mer du vil ha med, Birger, send meg gjerne en mail. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R.Sæther

Eg har ikkje lese denne strengen så nøye, så kanskje er dette påpeika av andre før: Det står to gonger at 'han har en datter som heter Clarence' - men Clarence er eit mannsnamn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei alle sammen!Ja, nå er jeg tilbake. Det ble en 'lang natts ferd mot dag', men med et slikt gledelig utfall spanderer jeg gjerne noe av nattesøvnen. Hjertelig takk til dere alle for en fantastisk hjelp. Uten slike utrolige gode hjelpere hadde ikke dette gått så bra. Sheryl 'snakket' også jeg med i telefonen. Hun var lett å forstå og hun forsto godt meg, det sa hun i alle fall, og det er nok grunnen til at hun spør hvordan jeg fant henne. Dama hadde også sin mor i live - 90 år - og hun var i skyene etter å ha snakket med min svigersønn.Nå har hun sendt bilde både av Tilla (Mathilde) og sin mor. Hun sier bl. a. 'We are lucky to have found such nice second cousins in Norway!'.Hjertelig takk også for mange gode forslag på svar. Jeg har også mottatt svar direkte på mail. Kjempeflott!!Til Aase. Ja, jeg er blitt klar over at Clarence er et mannsnavn og beklager feiloppfatningen. Men på den andre siden så var det vel nærliggende å tro at det var en dame.Nå skal jeg lese noen mailer som er kommet, men vi 'høres av'.Hjertelig takk og en varm hilsen og klemmer til dere alle for all hjelp dere gir!Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R.Sæther

Javisst, med alle våre norske Kristense, Emerense osv er det heilt nærliggande å tru at Clarence er ei dame - eg hadde vel ikkje visst det sjølv dersom det ikkje var for løven med same namn i Daktari-serien ein gong i min og fjernsynet sin barndom; han var ein flott kar med stor manke :-)Eg må elles få gratulere deg med flott 'fangst' - det er slike historier som gjer at ein blir så hekta på slekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Ja, takk skal du ha Aase!Ja, det er ikke noe tvil om at man blir hekta på slekt med slike gode hjelpere. Men ikke bare jeg, men nå er familien Gunstead i Stavanger også blitt hekta.Jeg har nesten lyst til å benytte litt Ivar Aasen: 'Og kor du bryggjar, og kor du bakar, d'er alltid ein som det ikkje smakar; og når den eine då gjerer rop, så ropar sidan den heile hop.'Men spennede er det. Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei. Nei, Nina, jeg har nok ikke funnet ut noe mer. Men nå har jeg sendt mail om det og min svigersønn har nevnt det for henne. I tillegg har jeg sendt et bilde av Arent, som hun kan vise til sin sin mor. Hennes mor var den som sendte kaffe til han i Norge under krigen, så jeg er sikker på at hun vet hvem han var og kan si noe mer. For hun er utrolig klar i hodet på tross av at hun er 92 år.Så snart der foreligger nye opplysninger, så kommer jeg med de her!Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.