Gå til innhold
Arkivverket

[#9718] Etterkommere av Mortensen og Mortensdatter fra Gausdal..


Gjest Randi Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Randi Johansen

Jeg søker etter etterkommer av disse søskenene:1. Thora Mortensdatter født 1811 Brudal, Gausdal.2. Ole Mortensen født 1813 Søre Kalstadeie, Gausdal.3. Hans Mortensen født 1819 Ringsrud4. Mari Mortensdatter døpt 1819 Follebu. Mvh. Randi Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Jeg har gjort et forsøk, ikke altfor lett denne her... Har brukt Familysearch.com - der ligger det registreringer fra Gausdal på disse batchnumrene: C420152 (døpte) og M420152 (vigde) 1809-1864.Døpte med foreldrene Morten Olsen og Gjøa/Jøran Haagensdtr.: 1) Thora Mortensdtr. døpt 12 Apr 1811, Østre Gausdal 2) Ole Mortensen døpt 14 Feb 1813, Ø.G. 3) Hans Mortensen døpt 3 Dec 1815, Ø.G. 4) Mari Mortensdtr. døpt 14 Mar 1819, Ø.G.Morten Olsen er vel den samme du finner som ugift 21-åring på Brudal i 1801-tellingen.Det er vanskelig å vite om det er dine, for vigslene har ikke alder på brudeparet og du nevner ikke om du vet at de ble gift evt. med hvem, men disse kan jo være aktuelle kandidater å finne igjen i 1865-tellingen:Maria Mortensdtr. gift med Johan Amundsen 6.9.1850.Ole Mortensen gift med Ombjør Olsdtr. 18.1.1836, blant annet sønnen Mathias f. 1837.Ole Mortinsen gift med Eli Simensdtr. 7.1.1836, blant annet sønnen Mathias f. 1836.Ole Mortensen gift med Hellene Guttormsdtr. 23.6.1840.Ole Mortensen gift med Anne Iversdtr. 6.6.1856.Ole Mortensen gift med Olia Olsdtr. 15.6.1857.Forøvrig finner du en Mari(t) Mortensdtr. i passende alder på Brudal i 1865, som gjerne er 'din'!?Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre Mikkelsen

Et lite bidrag fra min side som kan hjelpe til å eliminere noen fra listen til Heidi Tofterå Slettemoen. Maria Mortensdatter som ble gift 6.9.1850 med Johan Amundsen Klæveeiet og Ole Mortensen som ble gift med Olea Olsdatter 15.6. 1857 er søsken og deres foreldre er Martin Olsen Nørstevollbakke og Ingeborg Torgersdatter Møilien. Maria ble født 10.4.1828 og Ole ble født 14.4.1830, så det er ikke noen av dem du spør etter. Ellers har jeg kirkebøkene for Gausdal slik at jeg kan forsøke å finne ut noe om dem du spør etter, men det kan ta noe tid på denne tiden av året.Med hilsen Kåre Mikkelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Johansen

Takk til dere begge !! Ja det er noen å velge mellom i 1865-tellingen.. Jeg har tidligere søkt der på disse navnene, uten å ha funnet noe jeg føler meg sikker på. Men som du skriver Heidi, Marit Mortensdatter virker som det kan være min dame.Disse søsknene jeg har nevnt, har en søster. Hun heter Sissel Mortensdatter f. 30.09.1825 i Gausdal. Hun ble døpt i Nykirke i Gausdal 13.11.1825. Du sier du har kirkebøker for Gausdal, Kåre. Hvis jeg ber veldig pent; kunne du ha sett etter om hun står oppført som konfirmant eller utflyttet nordover ? Hun er hodepinen min.. -Så hvis du får tid en eller annen gang..Med vennlig hilsen Randi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.