Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#9824] Peter Birchs smug ?

Recommended Posts

Gjest Bjørn Davidsen

Grunnen til at du ikkje finn det, er nok at namnet berre har vore brukt i ein avgrensa tidsbolk kring den tida Peter Birch sjølv budde der. Han døydde i høg alder på slutten av 1700-talet og vart gravlagd i KK. Difor låg nok dette smuget i Krosskyrkjesoknet ein eller annan stad. Om ikkje brannar har gjort kål på det, finst det nok i dag under eit heilt anna namn.

Gjest Sylvi Hagen

Tusen takk til deg B.D. for innlegget. Dette var en tynn tråd jeg ville prøve i mine utallige søk etter foreldre/aner til Knud Birk/Bierk Rasmussen og hans 2. kone pike Agotte Tollevsdtr. g. i KK 31.07.1812. Knud var g. I m. Anna Carina Monsdtr. i KK 14.03.1790, og hennes foreldre synes å være viet i KK 1760 med merknaden 'i Peter Birchs smug'.Agotte Tollevsdtr. har vært nærmest umulig å oppspore. Jeg fattet et lite håp til en mulig far Tolleiv Larsen Stensvig/Søreide, men har foreløpig ikke funnet at det helt passer ved leting i Fana bygdebok. Har vært på Statsarkivet og etter beste evne notert fadrene til Knuds og Agottes barn.(Knuds foreldre ser ut til å være Rasmus Jacobsen og Petriche Johannisdtr.)Denne siste delen hører vel inn under Brukarforumet, men har noen gode tips til meg, så blir jeg kjempeglad. Mvh Sylvi

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.