Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#9849] Hvem kjenner til mannsnavnet Mannase ?

Recommended Posts

Gjest Rolf-Arne Karlsen

Jeg har i min kones aner funnet et sjeldent mannsnavn nemlig Mannase !. Ole Evensen f ca 1760 var gift med Marthe Mannasedatter f ca 1770. De hadde to barn i 1801 Even Olsen 5 år og Mannase Olsen 2 år. I tillegg Even Olsen nr 2 f 1806. Det var vel vanlig å oppkalle et nytt barn dersom en døde ? Jeg lurer også på om en Marie Olsdatter f 1803 hører til denne familien. Ole var bruker på gården Vinje i Bamble sokn i Telemark. Er det andre som har opplysninger om deres aner og evt. hvor dette navnet kommer fra. Mvh RA

Gjest Laila Kornstad

Det bibelske navnet Manasse (mange skrivemåter)har vært brukt i Solum i Telemark, f. eks. Manasse Halvorsen Øverland, Melfald ca 1696-1742 og Manasse Torjussen Melfald 1750-1800. Nordpå har det vært en del i bruk. I FT 1801 var det 19 som het Manasse e.l. til fornavn, derav 11 i Nordland.Hilsen Laila Kornstad.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.