Gå til innhold
Arkivverket

[#10090] Slekten Colstrup

Gjest Hege Dåpan
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Bjerke

Slekten Colstrup er bl.a. inngiftet i presteslekten Morland, som du finner skildret i mange av bygdebøkene fra Telemark. Herfra stammer nok mange. Å svelge opplysningene rått frarådes imidlertid. Det anbefales atskillig steking og koking av kildene før de kan tas for god fisk.Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Dåpan

Er det noen som har noen konkrete kildehenvisninger så ville jeg bli glad. Det som er i Hedrum bygdebøker har jeg. Til Rune; ikke så rått! Hege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May Karin Henriksen

Sekundærkilder:Lorens Berg: 'Sandeherred' og'Stokke' bygdebøker. I Stokke bygdebok opplistet prester gjennom tidene. Der vil du på s.110 finne en henvisning til Gjessings 'Jubellærere'. Dette er et verk som kom ut i København på 1700+ tallet. Det består av 4 tykke bøker og er gjenopptrykket. Jeg har lånt det på fjernlån på biblo., det er spennende. Det er bare en bok som handler om presteslekta Colstrup med et stort anekart. ps. vi her kanskje felles aner og tenk deg det slektsstevnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Dåpan

Hei May Karin. Takk for opplysningene, det skal sjekkes ut. Jeg kan tenke meg at det er en stor etterslekt ja. hege.d@frisurf.no Hege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.