Gå til innhold
Arkivverket

[#10175] H.Chr.Hjortaas og hans arkiv

Gjest Tore J. Mehl
 Del

Recommended Posts

Gjest Tore J. Mehl

Kjenner SA til hvor arkivet til slektsforskeren H.Chr.Hjortaas befinner seg?? Dette arkivet er absolutt av interesse for alle som driver slektsforskning mot Kvinnherad/Hardanger.Jeg har hatt kontakt med Hjortaas familien her i Bergen. De kjente ikke til hvor dette arkivet eventuelt skulle befinne seg. Det eneste man vet er at en L.H.Horton publiserte en artikkel i Tidsskriftet Hardanger på vegne av da avdøde H.Chr.Hjortaas rundt 1962 (Hjortaas døde i 1961 - visstnok i Minnesota)Tore J. Mehl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Arkivet etter Hans Chr. Grey Hjortaas ble overført til Statsarkivet i Bergen 1962-63 fra familien. Det utgjør 3 arkivbokser og inneholder avskrifter av kilder, avisutklipp, noen brev og tegninger, og manuskripter til artikler og bøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore J. Mehl

Kjempeflott! Jeg har allerede informert Hjortaas-ene at dette arkivet faktisk finnes hos SA.Jeg gleder meg allerede til å komme opp til dere å grave i dette arkivet..mvh Tore J. Mehl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.