Gå til innhold
Arkivverket

[#10181] Hedemark, Stange Ole Theodor Olsen f.1851 ?

Gjest Marie Stephensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Marie Stephensen

Trenger litt hjelp til å finne ut om min samboers oldefar og tippoldefar. Petter Olaf Olsen Framnes f.1875 (omkom på sjøen 1898 ?) og jeg tror hans foreldre er Ole Framnæs f.1851 Stange,Hedemark og Andrine Framnæs f.1849 Asker. Foreldrene fant jeg i FT.1900 i Kristiania Gimlevn.20. Ole Framnæs har navnet Ole Theodor Olsen og Andrine Petersdatter ved vielse i Asker 110775. Ole oppgir ved vielse å være født 200751 og komfirmert 041068 i Stange, dette er sjekket og vi finner ingen Ole Theodor hverken født eller komfirmert i Stange, Ottestad, Tangen, Vang på de nevnte datoer. Sjekket også byarkivet og fant under Adresselisten at de skulle bo i Gimlevn.20 1900,1901,1902, og i Arbosgt 1 i 1903, 1904, disse adressene er sjekket og de er ikke oppført i FT. for Kristiania i denne periode, men står i adresselisten? Så blir de borte fra adresselisten.Marie Stephensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.