Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#10198] Hvem var Markvard Larsen , Flugekvam i Jølster (1752-1732 Solheim i Naustdal)?

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Den 01.11.1774 giftet Markvar Larsen Flugekvam seg med Laline Crispinusdatter.I 1801 finner jeg de på Instebø i Naustdal.Jeg tror det er samme mann som giftet seg for andre gang i Naustdal i 1807 med Nelle Gundersdatter Ullaland.Kan noen fortelle meg hvem denne Markvar var , om han var født på Flugekvam , og hvem som var hans foreldre ? Mvh. Rune Thorstensen

Gjest Marita Lystad

Hei!Jeg kan ikke hjelpe deg sånn på stående fot, men jeg har 'soga um Jølst' + Naustdals bygdebøker hjemme. Kan hende man kan finne noe der. Et annet tips er Fylkesarkivet i Sogn og Fjordane, de har egen web-side. Husker ikke adressen, men lett å finne om du går via digitalarkivet. Ligger under lenker. Laline heter forresten Dalize i 1801 tellingen på fylkesarkivets side..hun er 53 år i 1801. Markvar er 55.Kommer tilbake til deg dersom jeg har funnet noe. Har også mye slekt i Jølster og Naustdal.mvh Marita Lystad

Gjest Karoline Røen

Følgende relevante opplysninger finner jeg under Flugekvam,også kallt Vårstølen,i Soga um Jølst: 1774 lyst for Markvard Larsson Flugekvam og Lalina Crispinusdtr.Støvring. 1772:Danilde Torleivsdtr.Berg fikk barn med Mark- vard Larsson Waarstøel. 1770:Skifte etter Seselje Kolbeinsdtr.til ektemann -en Lars Person og deres barn,Markvard 20 år,Marte 18år,Gjertrud 13år... Det fremgår at Kolbein Larsson Flugekvam er far til Seselje.Kolbein død 1758,77år 1686-89 Lars larson Flugekvam soldat

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.