Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#10225] Overrotemester Andreas Bergersen Sætrang

Recommended Posts

Gjest Liv Dahle Kokes

Jeg har hatt inne en etterlysning her tidligere ang. ovennevnte og hans sønn Bjarne Andreas Bergersen f. 20/9-1877 i Kristiania. Jeg vet at B.A flyttet til Bergen som ung, og derifra har jeg ham 'kartlagt', men hvor i Kristiania ble han født? Alle søk har hittil vært resultatløst, og en som henvendte seg med tilbud om å gå i arkivene i Oslo og lete skulle ha så mye penger for det at jeg kunne likegodt tatt fly dit selv og overnattet på Plaza i 14 dager :) Jeg har lett på Sætrang-navnet men kan ikke finne noen forbindelse. Hva med 'overrotemester'? Hva innebar det, finnes det kanskje egne opptegnelser/arkiver over hvem som gjorde hva/hvor? Er det noen som kan gi meg et hint, det er så himla irriterende å ha en sånn 'missing link' på slektstreet...B.A var min oldefar på farssiden. Mvh. Liv

Gjest Egil Sundelius

Hei Liv,Søk bl.a. her :Registreringssentral for historiske data Universitetet i Tromsø, N-9037 Tromsø Tellingsår: 1900 Gårdsnavn: Sætrang* Antall treff i databasen for dette søket: 62. Viser 62 poster. Kommune Da = Norderhov linke her: Lenke Hilsen Egil

Gjest Thorleif Solberg

Fra Norderhov kjørkebok: F.6/9-1834, dpt.15/2-1835 i Haug kjørke: Andreas. Foreldre: hmnd Borger Haagensen Sætrangeie og h.Berte Danielsdt. Faddere: Ragnild Engebretsdt Sætrangeie, Anne Marie Løkeneie, Helene Gundersdt ibid. Gunder Arnesen ibid. Jens Svensen Sætrangeie. I 1865 er Borger Haagensen enkemann, 62 år, og bor på plassen 'Pladsen' under nordre Sætrang sammen med datteren Pauline, ug. 23 år. Vennlig hilsen.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.