Gå til innhold
Arkivverket

[#10265] Bosted Kristiania 1871- bygdebøker??


Gjest Jeanette Kleve
 Del

Recommended Posts

Gjest Jeanette Kleve

Takker for alle opplysninger hittil. Jeg ser nå at jeg må ta meg fri fra jobben en dag og dra til både Riksarkivet og Byarkivet. Moren var jo tjenestepike, så det spørs hvorvidt hun er oppført i adressebøkene, men det er jo verdt forsøket skal jeg komme videre.LAILA KORNSTAD: Jeg velger å følge sporene dine om Andreas Olsen, hvis foreldre bor på Kleiva i Enebakk. Jeg har bygdebøkene for Enebakk tilgjengelig, men kan ikke finne hverken personene eller gården. Hvor har du funnet dine opplysninger?JK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

I Enebakk bygdebok bind I s. 197 finner du Setra under Flateby, og på s. 206 finner du Kleiva under Flateby. Begge steder er familien så vidt nevnt. De andre opplysningene er tatt fra kirkebøkene for Enebakk; fødselen i kirkebok nr. 9 og utflyttingen i kirkebok nr. 14. Jeg har også brukt FT 1865 for Enebakk og Spydeberg. Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

God morgen!Jeg glemte å legge ved fødselsinnføringene for Andreas og Jeanette, men husk at jeg vet ikke om dette er den riktige Andreas. Det kan jo også være bryggesjaueren!Enebakk kirkebok nr. 9, mikrofilmkort 4/10, fødte 1844 nr. 62, Født: Juni 16 Navn: Andreas Døpt: Daaben confirmeret i H.K. Juni 30. Ægte. Foreldre: Ole Jens. og Inger Larsd. Sætra under Fladebye. Faddere: Inger Maria Knudsd. Houg, Mathea Jonsd. Præstegaarden, Lovise Knudsd. Skrabben, Andreas Haavels. Ruud.Enebakk kirkebok nr. 9, mikrofilmkort 5/10, fødte 1847 nr. 59, Født: 9 Apr. Navn: Jeanette Døpt: 27 Juni Foreldre: Ole Jensen og Inger Larsd. Skouen. Faddere: Maria Jensd. Skrabben, Maria Olsd. Borgen, Arne? (Am?) Iversen Kjensli, Ole H. Borgen, Johannes Nils. Skrabben.Skouen og Sætra er ifølge bygdeboka samme sted.Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.