Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#10274] Torger Torgersen fra Kristiansand ? til Lier.

Recommended Posts

Gjest Thorgeier Kjær

Ifolketellingen for år1900 for 0626 Lier har jeg funnet min oldefar(552) Torger Torgersen, murer født 1863 i Kristiansand LM. Men, jeg finner han ikke i 1865 folketellinga for noen av kommunene i Vest-Agder, heller ikke i Kristiansand. Hva kommer dette av? Kan noen hjelpe meg å finne min oldefars fødested mm.Thorgeier Kjær Øvre Kollen 4 3046 Drammen 32276220 arbeid 32890883 hjem

Gjest Per Holte Rosenkilde

Torgje (står det i kirkeboka) er født 28-05-1864 på Øvre Eikeland i Konsmo, av foreldre ungkar Torgje Børufsen Koveland og pige Aaseline Nielsdatter.En glimrende transkribering, med kryssindeksering, av kirkeboka for Konsmo finnes nedlastbar på DIS Vest-Agders sider. Den anbefales foran bygdeboka for Konsmo.

Gjest Thorgeier Kjær

Takk så mye for hjelpen så langt. Min oldefar ble enten gift i Bragernes kirke i Drammen, eller Frogner kirke i Lier.Min bestefar kalte seg Torger Torgersen Eigeland, slik at vi her trolig har funnet frem til rette person/dåp.Kjenner noen til hvor man får tak i en bok om slekter i Konsmo.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.