Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#10374] Mathilde g. Nilsen d. 1.1.1965

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Mathilde var min fars kusine og døde i Bergen 1.1.1965. Hun bodde da i Nordre Skogvei 31. Hennes mor var uten tvil Johanne Marthine Larsdtr Robberstad død 7.2.1961 i Bergen, hun bodde da i Klosteret 1. Mathilde ble gift Nilsen ca. 1935, men fikk ingen barn. Da jeg var barn, var det aldri snakk om hvem hennes foreldre var - bare at hun var fars kusine. J. Marthine var født på Rubbestad, Bømlo i 1867 (foreldre Lars Olson Rubbestad og Marta Marie Holmedal)og vi mener hun drog til Bergen for å føde barnet rundt om 1896. Jeg mener at jeg såg Marthine og Mathilde sammen på 1900 folketellingen i Bergen for 2 år siden, men nå kan jeg ikke finne dem igjen. Jeg har lett i alle mulige versjoner av navnet. Takk for eventuell hjelp. mvh Kjellaug R.P.

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/96281-10374-mathilde-g-nilsen-d-111965/
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Mathilde Nilsen het nok egentlig Jørgine Mathilde Jørgensdatter Robberstad, og var født i Haugesund 30. mai 1882. Hennes foreldre var, ifølge vigselsboken til byfogden i Bergen, sjømann Jørgen Sørensen og Marthe Karine Jacobsdatter. Hun giftet seg 31. august 1935 med Anton Nilsen, født 1898 i Fana, men han døde allerede 4. november 1936.Dødsfallet i 1965 ble meldt til skifteretten av avdødes kusines sønn.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.