Gå til innhold
Arkivverket

[#10423] Even Wraalsen Sannidal/Drangedal ca. 1782


Gjest Anne Arnesen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Arnesen

Hei. Jeg prøver å finne foreldrene til Even Wraalsen f. ca. 1782 i Sannidal/Drangedal. I 1801 er Even reg. med etternavnet Wraalen (som gårdmann i Drangedal). I 1811 gifter han seg med Ingeborg Evensdtr. f. ca. 1785 (mulige foreldre: Even Jonsen og Groe Ejlertsdtr Camfos) Ingeborg og Even får flere barn bl.a. Ane Karine,f.1811,Maren Andrea f. 1820 og Halvor f. 1815, men hvem er altså foreldrene til Even Wraalsen og hvilken gård kom han fra? Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

I 1801 finnes det to unge gutter med etternavn Wraalen i Drangedal, din Even og Halvor Wraalen, 17 år, som bor sammen med moren Anne Halvorsdatter og stefaren Terkild Gunnulen på plassen Kaas under gården Sætre. Anne har altså tidligere vært gift med en Wraal.På Familysearch fant jeg at Anne Halvorsdatter og Wraal Evensen ble gift 18. juni 1780 i Drangedal. Det er sannsynligvis Evens foreldre, men du må jo få det bekreftet fra kirkebok e.l.(Even Wraalen var forøvrig ikke gårdmann i 1801, han hørte til gårdmann Oles tjenestefolk.)Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Holte Rosenkilde

I 1782-tellingen for Drangedal finner en Wraal Evensen (28) og Anne Halvorsdatter (21) med en sønn Even Wraalsen, døpt 6. september 1781 på plassen Haugen under Lensegrav.For videre graving i Evens bakgrunn anbefaler jeg Slektsregister for Drangedal, av Bjørn Edvin Holte. Du kan sikkert fjernlåne den gjennom ditt lokale bibliotek.Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laila korn

stadjeg er noskamerikaner og søker rtter slekt på min mors side. i 1990 folketellingen er hun margit jørgensdatter,og min bestefar er jørgen amundsen i borre. men det seer ut som om hans far var amund evensen, og sÅ er det mange valg fra drangedal hvor hans kone kom fra, og som heter arie halvorsdatter. det er mange på den samme plassen med navnene halvor, jørgen, anund,evenog terje,som alle er navn som har gått viderei slekten. jeg er bare ikke sikker på hvem som er hvem blant dem, og lurer på om noen ka hjelpe meg. med hilsen Ivar Bruun ...ivarism@pacbell.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.