Gå til innhold
Arkivverket

[#10435] (Ida) Marie Langli født Nielsen, født i Sandsvær 1866.


Gjest Liv B Christensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Liv B Christensen

Jeg prøver å finne en familie som har aner i Sandsvær eller kanskje de bare bodde der for en kortere periode. Jeg har satt sammen en del data og den som jeg tror kan hjelpe meg til å finne nøkkelen til de andre er (Ida) Marie Langli født Nielsen. Hun er født i Sandsvær i 1866.Hvem er foreldrene og når hun er født?Faren var visstnok gift to ganger, med to søstre. Familien bodde i Drammen og senere i Christiania/Aker. Hun skal ha to brødre: Johan Anton Martinius Nilsen født i 1873 i Drammen og Gustav Viktor født i 1882 også i Drammen. Begge de to siste emigrerte til USA. Den første døde der, den andre kom hjem. Johan Anton Martinius var hanskemaker hos Hallen. I folketellingen for 1875 finner jeg: Harald Nilsen, tjenestedreng, ug, Garverlærling, 1856,SandsværKanskje det er en bror eller halvbror?Moren til Nielsen-barna heter mest sannsynlig Larsen eller Larsdatter. Da de to mennene reiste til USA skulle de til Bredine Larsen- en tante som jeg har funnet i folketellingen i Tangen i 1865 og Raadhusgt. i Christiania i 1875. Jeg har også funnet henne under emigranter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.