Gjest Annilen Frisvold Skrevet September 29, 2002 Del Skrevet September 29, 2002 I mitt søk etter min oldefar mener jeg at jeg har funnet han i 1900tellinga men hans etterkommere menr han er til sjøs da.I tellinga står det Ole Andersen Lange født 1872 (veøy tellinga)men da det ikke står fødeldato som vi har er det noen plass dette kan bekreftes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Yngve Nedrebø Skrevet September 29, 2002 Del Skrevet September 29, 2002 Man kan søke i skipslistene i 1900-tellingen LenkeNoen ganger kan en person være ført hjemme, selv om han var bortreist. (Jeg har sett eksempler på at sjømenn er oppført hjemme ved tellinger 10-12 år etter at de faktisk hadde omkommet ved forlis.)Ellers finnes det sjømannsruller, der de aller fleste sjøfolkene ca. 1900 skal være registrert. Der skulle man kunne se om Ole Andersen Lange var mønstret 3. desember 1900. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Annilen Frisvold Skrevet September 29, 2002 Del Skrevet September 29, 2002 Takker for hurtig svar,nå har jeg løst denne gåta.Fant han med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts