Gå til innhold
Arkivverket

[#10714] Kongsberg ca. 1740- 1750 - Eriksen FINNE eller Olsen FINNE


Gjest Jon Torp
 Del

Recommended Posts

Gjest Jon Torp

Er det noen som har tilgang til manntall for Kongsberg 1740-1750-1760 årene ? Søker etter folk med navnene ... Olsen/Olsdatter FINNE og/eller .... Eriksen/Eriksdatter FINNE.Årsaken til mitt søk er en mann ved navn Ole Eriksen Finne som dukker opp i Eikers kirkebøker som fadder i august 1745 - Han døper egne barn på Eiker i 1746 - 1751, Han er hele denne tiden å finne i Vestfossen. Jeg tror neppe han er fra Eiker. Har mer tro på tilknytning til Kongsberg. Vet ennå ikke med sikkerhet hva hans kone het. Har en foreløpig teori om at han er den Ole Eriksen som blir trolovet på Eiker 1745 - og Copuleret på Kongsberg - i trolovelsen fra Eiker kalles de -Ole Eriksen og Anne Svendsdatter fra Vestfossen. Det finnes senere på 1700 tallet noen Olsdøtre Finne som blir på Eiker, men Ole Eriksen Finne...han er søkk vekk fra mine Eiker-kilder etter 1752... finnes det noen spor på Kongsberg??På forhånd takk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.