Gå til innhold
Arkivverket

[#10870] Nikoline og August fra STANGE


Gjest Trond Kaasin
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Kaasin

Er interessert i å vite om noen har opplysninger om ekteparet Nikoline og August. Bodde sannsynnligvis på Hagen i Stange. Nikoline født 1862 og August 1857. Setter pris på inspill her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Om du ser i FT 1900 så finner du dem på Hagen i Stange som du skrev. I 1865 for Stange finnes bare 1 August Christoffers. 10 år, og han er på Vethammeren eie. Ang. Nikoline så finnes det 2 stk. i 1865: Nikoline Hansdt. 4 år på Østby øvre og Nicoline Christoffersdt. 4 år på Stuen nedre.Her må du nok til kirkebøkene for Stange etter ekteskap, om ikke andre har akkurat de samme personene da. Deres første barn er født i 1886 i Stange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Vasaasen

De bodde i 1900 på husmannsplassen Hagen under gården Arstad i Stange. Du finner dem i digitalarkivet der med en ungeflokk på 8. Jeg har desverre ellers ingen opplysninger om dem.mvh Steinar Vasaasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Kaasin

Nicoline Christoffersdatter født 1862 på Nedre Stuen. Det er riktig dame. Ser ut som hun er datter av Christoffer Nielsen som jeg også finner på Nedre Stuen født 1833 gift med Matea Johannesdatter. SÅ da er det Johannes og Matea videre da ??.August, Nicolines mann, også Christoffersen til etternanv vokst opp i Hagen, Stange kommer jeg ikke noe videre på ??Noen kommentarer. Er noen kirkebøker for området lagt ut ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Bjørn Darrud

Iflg Family Search CD'ene (avskrift av norske kirkebøker) er det 3 Nicoline'r som er født i Hedemark i 1862/63.1) født 23.3. 1862 i Stange, datter av Christopher Christiansen og Lisbeth Ottersdtr2) født 10.2. 1862 i Vang, datter av Christipher Nielsen og Elise Hansdtr3) født 11.7.1863, datter av Christopher Nielsen og Mathiea JohannesdtrMvh Ole Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre, Hedmark Slektshistorielag

Hei Trond, det er ikke noen vei utenom, en må gå til kirkebøkene! Her er hele greia, ikke så vanskelig heller. Ekteskap: 2/11-1882 i Ottestad annex. August Kristofersen Øst. Hoberg, f. Søndre Atlungstadeie 1857, konf. 1872 Ottestad kirke. Nikoline Kristofersdatter f. Regstadeie 1862, konf. 1877 Stange kirke. Hans far: Kristofer Olsen.Hennes far:Kristofer Kristofersen. August Christophersen f.4/5, døpt 21/6-1857 Søndre Atlungstadeie.Foreldre:Christopher Olsen og Elie Andersdatter. Nicoline Christophersdatter f.23/3 døpt 27/4 1862 Regstadeie.Foreldre: Christopher Christophersen og Lisbeth Ottersdatter. Dette finner du på microfil NH 11. hansmyhr@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Kaasin

Mange tusen takk. Har ikke mikrofiskene på området.En missing link til så er jeg på sporet: Har jeg rett ved å si at far til Lisbeth Ottersdatter var Otter Nielsen, født Præsterud Gard Romedal. Eller er dette feil.Takk igjen for bistand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Hei Trond, har ikke peiling på hvem hennes far er, jeg må lete slik jeg gjorde med de andre du spurte om. Hvilken kilde har du til din antagelse om at Otter Nielsen er hennes far? Microfilm eller fichekort kan du låne fra ditt lokale bibliotek på fjernlån. Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.