Gå til innhold
Arkivverket

[#10915] Olivia Søndenaa - hvem var det?


Gjest Kari Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Larsen

Hvem var dette? Jeg vet intet annet enn at jeg har i min besittelse en stoffpose (48x63 cm) med løpegang der dette navnet er brodert med stilkesting(?) Stoff: Hvitt med tynne blå striper (kjøkkenhåndklestoff?)Kanskje arvet etter svigerforeldre Ella Marie Pedersen (1908-1989)og Frank Larsen (1903-1993).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Harbek

Olivia Søndenaa døde i Stavanger 97 år gammel i 2001. Hun var også født i Stavanger (eldst av mange søsken), men foreldrene (Severin Søndenaa og Eli f. Tisdal) - i hvert fall faren - kom fra Vikedal. Hun dro til USA omkring 1920, var en kort tid gift der borte, men tok siden tilbake pikenavnet. Hun jobbet som hjelpepleier. Omkring 1960 kom hun tilbake til Norge og Stavanger.Disse opplysningene har jeg fra nevøen hennes, som jeg har kjent siden folkeskolen. Du kan eventuelt kontakte ham slik (jeg har fått lov til å oppgi adressen hans): thor.sondenaa@c2i.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.