Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#11155] Henrik Anton Ellertsen.hvem var han gift med?.

Recommended Posts

Gjest John Aalen

Min tippoldefar,Henrik A.Ellertsen, står oppført i tellingen i år 1900 i Bergen med hustru Regine Johane Marie Rasmussen,født i Rekdal i Romsdal 1873.Når jeg finner Henrik A Ellertsen gift med Gunhild Marie Hansdatter den 6 Juni 1882 via Family Search blir jeg forvirret.Hva er riktig og hvem er foreldrene til Regine Johane Marie Rasmussen født i Romsdal? Hilsen J.Aalen.

Gjest Yngve Nedrebø

Henrik Anton Ellertsen var gift to ganger. Ekteskapet med Gunhild Marie Hanstr ble opphevet ved kongelig resolusjon 1. april 1898. Resolusjonen gav ham rett til å inngå nytt ekteskap, og han giftet seg i Årstad kirke 14. mai 1898 med Regine Johanne Marie Rasmussen, født i Fjeldberg 1873, og datter av blikkenslager Rasmus Johannessen.

Gjest Anette Skogseth Clausen

Til John Aalen,Vi mottar feilmelding på e-postadressen du har oppgitt, men ettersom det ser ut som det kun skyldtes mellomrom i adressen, satser vi nå på at den er korrekt. Vær påpasselig når du skriver inn e-postadressen din slik at mellomrom ikke forekommer. Den slags slurv skaper mye ekstraarbeid for oss og hindrer samtidig deg i å motta melding fra serveren vår når noen er inne å svarer på spørsmålene dine.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.