Gå til innhold
Arkivverket

[#11176] Elen (Elise/a) Arnesdatter Berg


Gjest Ole Kristian Ringnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Ole Kristian Ringnes

Hei, har ergret meg både grønn og blå i jobben med å lete opp foreldrene til min 3. tippoldermor Elen Arnesdatter Berg, f. ca 1806 i N. AurdalHun ble gift med Johannes Niels. fra Land (Sønn av Nils Johannessen Jensvold og Ingeborg Olsdatter Esbjug). De bodde i 1965 på plassen (regner jeg med at det er) Sagbakken, Vestsiden i Land.Så vidt jeg hadde de minst 3 barn: Andreas f. 14. jan 1841 (min 2. tippolderfar, Marthe ca 1846 og Elise ca 1849.Navnet varierer noe, i ft1865: Elen Arnesdatter, Ved dåpen til Andreas står hun oppført som Elise Arnesdatter Berg, i den samme's konfirmasjon 25.10.1857 som Elisa Arnesdatter Berg. Hun døde av koldbrann 26.07.1889Jeg har forsøkt å lete i kirkebøkene for n. aurdal, men desverre er jeg veldig dårlig i å lese gotisk....Er det noen som kan hjelpe meg?Er også veldig interesert i etterslekt dersom noen vet mer om denne!Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.