Gå til innhold
Arkivverket

[#11259] Sivert Andersen Skordal, f. 1772, fra Skatval til Flatanger?


Gjest Inge Hildrum
 Del

Recommended Posts

Gjest Inge Hildrum

I Flatangerboka og den nye 'Folket i Flatanger', står det at Sivert Andersen Skordal, f. 1772 i Stjørdal, kom til Uran i Flatanger. Men han er både nevnt som Sivert Andersen og Sivert Pedersen, og er ifølge den ene boka gm. Anne Olsdatter, f. 1771, og i den andre gm. Marit Olsdatter, f. 1771 i Stjørdal, de kan jo være samme person. Jeg har dem reg. med 4 barn; Peder, Ingeborg, Ole og Kirsten. Sivert og Anne er nevnt i 1801 - tellingen under Skordal, med datter Ingeborg, f. ca. 1799, noe som hverken stemmer med den nye Skatvalboka eller med alderen på den Ingeborg jeg har registrert. I den nye Skatvalboka er det en Sivert Andersen Skordal, f. 1771, gm. Anne Haftorsdatter Drogset, og det er nevnt 7 barn, som stemmer dårlig overens med de jeg har reg. Det er også en annen Anders på en husmannsplass der, men han er f. i 1757, og er vel litt ung til å ha fått 'min' Sivert, denne Anders sin kone heter Marit Sivertsdatter, f. 1751. Disse er ikke oppført med noen barn i boka. Så jeg lurer på om det er noen som kan hjelpe meg med dette? Eventuelt sjekke kirkebøkene for Skatval for å se om det er noe å finne der?? Skordal er gnr. 8 i Skatval/Stjørdal. MvH Inge Hildrum Vinterbro (Utflytta Overhalling)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.