Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#11340] Foreldre i Hurum ca.1760?

Recommended Posts

Gjest Rune Folkvord

Er det noen som kan hjelpe meg å finne foreldrene til Henrich Anderson og Martha Maria Tronstad i Hurum?? I FT 1801 er han oppført som ugift tjenestedreng på gården Tronstad i Hurum, 40 år gammel, og hun som tjener på samme gård, 22 år.De ble gift den 22.10.1803. Ved giftemålet het Henrich DUESTAD, og Marthe Maria Tronstad. Mvh. Rune Folkvord

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/97234-11340-foreldre-i-hurum-ca1760/
Del på andre sider

Gjest Rune Folkvord

Hei Kjell! Jeg har før vært inne på 'døpte i Hurum 1756-1770', og der er det to med dette navnet.Jeg har også forsøkt FamilySearch, her jeg fant en Henrich Anderson døpt 21.2.1762 i Drammen. På den ene i Hurum står fars bosted: Docheta. Er dette en 'gammel skrivemåte for 'Dakota',(Usa)?.. eller en gård i Hurum!! Mvh. Rune

Gjest Per B. Lilje

Dakota er i hvert fall uaktuelt. Der bodde det bare indianere i 1762 (den første organiserte utvandring fra Norge til USA foregikk forresten i 1824, til staten New York, de første nordmenn i Midtvesten [illinois] reiste i 1834). Jeg gjetter på at det er feilregistrering av Duestad, en gård på Hurum.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.