Gå til innhold
Arkivverket

[#11359] Mathea/Marthine Gundersdatter f. ca 1837 Førde pr.gj.


Gjest Marita Brandsøy Lystad
 Del

Recommended Posts

Gjest Marita Brandsøy Lystad

Jeg har jobbet en stund med å finne info om Mathea, uten å lykkes i særlig grad. I folketellingen 1865 bor hun på gården Hollen i Kinn pr.gj sammen med sin mann Salomon Jansen og hans foreldre. Fornavnet hennes er da oppgitt å være Marthine, og alderen hennes er 28 år. Fødestedet skal være Førde prestegjeld.Ved vigselen heter hun Mathea Gundersdatter. Hun gifter seg 29.06 1862 på Svanø med Salomon Andreas Jansen (familysearch, fra kirkebøker).Far til Mathea blir da kalt Gunder Jakobsen.Hvor kommer hun fra? Hvem er hennes foreldre? Har lett etter passende personer i Førde prgj., og den eneste som rimer noenlunde er en Marte Lovise Gundersen f. 07.03 1833, med foreldre Gunder Jakobsen og Gunilde Andreasdatter.Jeg hadde satt veldig stor pris på assistanse, for her står jeg virkelig fast.mvh Marita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.