Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#11374] Oslo - Petter Nikolaus Moe (f. 1862) fra Trondheim

Recommended Posts

Gjest Arne Langås

God dag, godfolk,Petter Nikolaus Moe ble født i Trondheim i 1862. Han ble gift i 1884 med Anna Gurine Holthe (1864-1919; mi tipp-oldemor), og fikk ti barn i ekteskapet med henne. Paret bodde i Trondheim, hvor Petter i flere år hadde arbeid på mekanisk verksted. Etter skilsmisse omkring 1902 endte Petter i Kristiania, og det ser ut til at han har blitt gift på nytt innen 1905.- Hvem var hans nye kone?- Fikk han barn i sitt andre ekteskap?- Ble han værende i Kristiania, eller flytta han på seg?- Når døde han?Håper noen har mulighet til å hjelpe meg med disse spørsmåla.Mvh Arne Langås (a.langaas@c2i.net)

Gjest Arne Langås

Hvor den godeste Petter slo seg ned veit jeg dessverre ikke. Han havna på Botsen i 1903, og ved løslatelsen samme år står det å lese i Polititidende at han skulle bosette seg i Oslo. Ved senere anledninger (siste gang 1907) nevnes han der med bopel Oslo. Han var i klammeri med øvrigheta flere ganger, så det er mulig diverse saksdokumenter kan fortelle mer. ...men de er Oslo og jeg i Trøndelag (uten planer om å besøke storbyen med det første...).Det fins ingen adressebøker/bytellinger etc. for Oslo utlagt i en eller annen avkrok her på nettet?Mvh Arne

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.