Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#11409] Til Gunvor Skogsholm, USA

Recommended Posts

Gjest Hans Mathisen

Du har et innlegg 24.11.2002 kl. 22:25 som har havnet under en helt annen sak.Du sier der: 'Jeg søker etternavnet Toresdatter i 1801 Tellingene, jeg får til svar at det er 2 i Sør Trøndelag, og 3 i Nord Møre, men når jeg søker etter disse, får jeg null til svar'Dette er ganske forvirrende, da jeg finner at det i 1801-tellingen er 86 Toresdøtre i Møre og Romsdal og 39 i Sør-Trøndelag. Har du kanskje et fornavn du ikke har opplyst oss om? Eller har du bare prøvd med en eneste stavemåte for Toresdatter?

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/97303-11409-til-gunvor-skogsholm-usa/
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Hallo Laila!Du trenger ikke be om unnskyldning, aller minst her i Digitalarkivets debattforum. Du er jo virkelig en av de aller mest hjelpsomme, og jeg regner meg blant de mange takknemlige!Har forresten lenge vurdert å be deg direkte om hjelp med å gjenfinne en utvandret oldemor. Har jo sett hvor mange du har kunnet hjelpe med 'forsvunne' amerikafarere. Orker du flere? Hvis ja, kommer jeg tilbake, i nytt tema!Med vennlig hilsen Hans

Gjest Ketil Firing Hanssen

Ved søk på 'Etternavn lik toresdatter' får jeg fem treff, 2 i Møre og Romsdal (Bolsøe og QVærnæs) samt 3 i Sør-Trøndelag (alle Røraas).Ved søk på 'Etternavn børjar på t[h]oresd' får jeg 17 forskjellige stavemåter, tilsammen 1695 personer.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.