Gå til innhold
Arkivverket

[#11521] Søstrene Arnesen fra Aker til Amerika


Gjest Liv Biseth Berger
 Del

Recommended Posts

Gjest Liv Biseth Berger

Mathilde Henriette Arnesen f. 26. april 1878 på Ladegaardsøen i Aker. Foreldrene var gartner Ole Arnesen og Christense Biseth på Arnesborg.1. juni 1906 drar Mathilde Henriette med Oscar II til Amerika. Iflg. emigrasjonsprotokoll er bestemmelsesstedet Iowa. Jeg har ikke funnet henne under Ellis Island. Iflg. et arveoppgjør i 1916 etter hennes tante,Karen Andrine Biseth, skulle hun være gift Hansen.Fredrikke Severine Arnesen f. 13. mars 1876 på Ladegaardsøen i Aker.Fredrikke Severine har arbeidet i Hartlepool i England som nurse mellom 1905 og 1909. På Ellis Island finner jeg henne ved ankomst til Amerika 23. april 1909. Bestemmelsesstedet er Cedar Rapids Iowa hvor søsteren bor.Iflg. samme tantes arveoppgjør var hun gift med Charles Nelson.Jeg har sett på FamilySearch, men finner ingen av søstrene der.Er det noen som kan hjelpe meg med å finne søstrene og deres familier i Amerika?Vennlig hilsen Liv Biseth Berger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.