Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#11575] Hordaland, Kaalaas, Lindaas, Anna Olsdatter.

Recommended Posts

Gjest Torleif Odland

Anna Olsdatter er fødd kring 1774, og døde i 1839. Hun ble gift med Johannes Knudsen Hevik den 12.april 1801 i Haus kirke. Like etter giftermålet har disse to flyttet til Sundet ved Litlebergen i dagens Meland komune.Jeg har prøvd å finne ut hvem foreldrene til Anna var, uten nevneverdigt hell. Er det noen som kan ha noen opplysninger om dette. Jeg antar hun kommer fra Kaalas (Kolås ) på Lindås.Mvh Torleif

• 1 år senere...
Gjest Johan Ludvig Kvamme

Johannes Knutsen var født 1774 på Høvik i Eksingedalen, døde på Fosse, br. nr. 5 i Meland i 1806. Hans kone Anna Olsdatter var født på Kolås i Lindås i 1775 og døde på Fosse i 1839. Fra 1801 til 1805 var de paktere i Sundet (Lillebergen)Deretter ble de brukere på Fosse i Meland.Mvh. Johan Ludvig Kvamme

Gjest Torleif Odland

Til Kvamme.Skjønner du har sikret deg bygdeboken for Meland. Slektene på Holsenøya har jeg stort sett god kontroll over. Men jeg sleit endel med å finne foreldrene til Anna Olsdatter Kalaas, måtte faktisk innom SAB på en av mine Bergensturer for å søke råd og veiledning om Anna.Min 3X-tippeoldefar Johannes Knudsen Sundet går det sagn om, han skulle vistnok vært utrolig sterk. Veit ikke om Kleiveland har nevnt dette i sin historie? Må nok vestover og sikre meg bindene fra min hjembygd Meland. Takk for din interesse. Mvh.Torleif

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.