Gå til innhold
Arkivverket

[#11596] Caroline Amalie Pedersen fra Christiania

Gjest Kai Samuel Gurrik Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Laila N. Christiansen

Jeg tror ikke dette er rett familie.. la oss finne kilder for morens dødsfall før vi begynner å spekulere i store familier.. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kai! Hun er ikke død i Grønland 1859 til og med 1861. Selvsagt mangler jeg MINI3 fra Grønland....Men, hun kan også ha blitt begravet fra Østre Aker. Eller selvsagt, at de over i diskusjonen har rett, men magefølelsen sier noe annet.Kanskje noen har Mini3?Jeg hadde trodd hun kanskje døde i barsel etter å ha født 'Lina'...Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Hei Laila og Kai,Jeg er også usikker på om vi kan koble vigselen i 1845 og barnet født 1845 til disse. Nettopp fordi det er 15 år fra paret i Rakkestad får barn, til Lina blir født i Oslo. Men finner det sannsynlig at Hans Marentius f. 10 Aug 1863 døpt 14 Feb 1864 hører til her. Og at Marie da muligens døde i barsel etter hans fødsel?Hans Marentius burde vi også kunne finne, enten hans dødsfall, eller som fosterbarn i 1865?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini2 1862-1868 Døpte i Grønland, kort 3/11 ss83 no 33 F. 10 aug. 1863 DP 14. Feb. 1864 Hans Marentius, egte, Foreldre Arb. Andreas Pettersen og Hustru Marie Hansd. De bor i Galgeberg 10, også en adr i mitt kjære nærområde.Faddere var Madam Hansen, Marthe Hansdtr., Holm Hansen og Marius Hansen...Dette er helt sikkert bror til C.A., men de barna som ble f. i Rakkestad har jeg ingen tro på. Interessante faddere.. Holm er et vanlig navn i Follo-regionen i 1865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Dette var flott! Da har Caroline Amalie en bror også, da var hun ikke alenebarn... Men hvorfor står ikke mor (Marie Hansd) og barnet Hans Marentius i folketellingen med Andreas og CA i 1865?Takk for all hjelp og på forhånd takk for videre hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai Samuel Gurrik Larsen

Jeg har gjort flere forsøk, både i RHD og på denne siden, da jeg prøver å finne Andreas Pettersen i 1875! Det er mulig han er død, men er han ikke litt ung da? 74år ca...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Kai S Gurrik Larse

Har nå fått tak i MINI 3 selv Laila! Skal sjekke nå over døde. Hans Marentius, tror du også han dør rundt samme tid? I og med at han ikke befinner seg sammen med faren og søsteren i FT 1865..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Therese Henriksen

Ser at fødselsår er feil, og at dette barner har feil foreldre. Men kan dette være fosterforeldre, eller at denne kvinnen er morens slektning? har klippet dette om stjernen ved etternavnet hans i tellingen 1865 : * etter en opplysning, f eks et etternavn, markerer at opplysningen ikke er oppgitt i kilden for denne personen (f eks et barn), men er påført av registratoren på grunnlag av kildens opplysninger om personene omkring (f eks foreldre eller søsken).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larse

Takk for informasjonen Solfrid! Så det betyr at dette barnet Hans Marentius Hansen ikke var biologisk barn av de to personene i folketellingen fra Tune? Eller?Er det mulig å finne dette barnet et annet sted siden du nevte noe om at Hans M. var bare ført på av registratoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Therese Henriksen

Jeg vet ikke. Kanskje er dette barnet barnet til de som det bodde sammen med under tellingen. Men det er absolutt mulig at dette barnet er bortsatt.Kanskje noen sitter på kirkebøker fra Tune som kan sjekke opp denne Hans Marentius, om det er samme person, eller om det er en navnebror? Jeg synes du skal følge dette sporet videre, sjekk i kirkeboka for Tune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.