Gå til innhold
Arkivverket

[#11619] Jenny Pauline Ingebretsen, Kristiania, 1893-12-05


Gjest Marie Thylander
 Del

Recommended Posts

Gjest Marie Thylander

Hej, kan någon hjälpa mig att komma vidare med min farfars mor. Jag vet att Jenny bosatte sig i Tanumshede 1912. Om Jenny vet jag det mesta efter detta datum men om hennes föräldrar söker jag information. Enligt Öckerös kyrkobok heter mamman Samoline Ingebretsen och var född 1862-04-05 i Lyster? och styvfadern? Karl Einar Ingebretsen.Tack på förhand Mia Thylander

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hehe. Dette var pussig! Jeg tok en kjapp liten søk, og, selvsagt, Jenny bodde i SVERIGESGATE 4, på VÅLERENGA! Der jeg bor i Sverigesgate nr 12!LenkeLa meg se litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Jeg fant henne ikke i kirkebøkene etter en rask mys. (Gamlebyen og Vålerenga)Giftet hun seg før hun reiste til Sverige? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Jeg vet 'alt' om Jennys mor og far siden hun er søster til min tippoldefars andre hustru Agnes, eller Stine Jeremine Agnes Leonarda om vi skal være formelle. Har ikke sett på svaret i Anbytarforum, men skal ta en tur dit nå.Er du en Schröder eller en Johansson du da?Mvh. Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Klarer ikke å finne denne debatten i Anbytarforum jeg, er jeg blitt helt dum tro? :-)Kan fortelle at jeg heller ikke har funnet Jennys dåp, men Karl Einar var hennes kjødelige far. Lina fikk også sønnen Karl, som var eldre enn Jenny, med ham. Senere kom Agnes, Ludvig, Bergliot og til sist Alida. Lina og Karl Einar giftet seg først, jeg tror det var i 1900. Men alt dette kan du få fra et dokument jeg har sammenstilt. Lina hadde også flere barn i sitt første ekteskap. Av dem var det datteren Maria som bosatte seg i Sverige, nærmere bestemt i Carl Johan församling i Göteborg.Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Jeg har lett litt etter Jennys dåp selv jeg. Det viser seg at hun bruker to forskjellige fødselsdatoer, noen ganger står det (om jeg husker rett) 1893-01-05 i stedet for 1893-12-05, og det kan ha vært veldig utslagsgivende når jeg har myst kirkebøkene opp og ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hmmmm. Hvis de holdt seg i det samme vakre området, vil jeg si enten Oslo Hospital eller Grønland. Kampen aller nådigst. Men, så var det dette med at de kanskje var dissentere.Ser ut som de kan være i Frikirken og/eller Metodister. Har du noen formening om dette?Og, ikke minst, hvordan syntes du boken over alle bøker var??? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Hei igjen!Vel, Karl (Oslo Hospital tror jeg) og Jenny er født i Oslo, Agnes i Høyland ved Stavanger, Ludvig på Stjernarøy og Bergliot (Kampen?) og Alida (Vålerenga?) i Oslo. Med andre ord - holde seg i ro? Nei! Blant de eldre halvsøsknene finnes enda flere steder.Jeg mener å huske (papirene er i Son, jeg i Trøgstad) at Karl Einar meldte seg ut av Statskirken på et tidspunkt. Tror imidlertid sikkert at Jenny Pauline ble døpt. Men hun behøver jo ikke være døpt der de bodde heller.Jeg likte boken kjempegodt! Har bladd i den mange ganger allerede, og svigermor fikset anmeldelsen fra Aften Aften også. Morsomt å se deg dessuten, selv om tiden var litt kort :-)Så får du Mia ha Laila og meg unnskyldt for private meldinger i din debatt! Kanskje du legger ut mailadressen din så jeg kan kontakte deg direkte?Nå skal jeg opp å selge lodd til inntekt for lokalsamlingen vår. Det er derfor jeg er i Trøgstad i kveld.Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mia Thylander

Tack allesammans för ert arbete!Snälla Marius, du kan väl kontakta mig via mail marie.thylander@adb-kontoret.goteborg.se.Jag är en Schröder och kan tala om att hela Schrödersläkten är lika röriga.MVH Mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.