Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#11661] Marie Almstuen og Ole Rødørbakken

Recommended Posts

Gjest Sonja Fjellhaug

Søker opplysninger om min oldefars søster Marie Edvardsdatter Almstuen. Hun er født i Vardal 1890 og gifter seg i 1910 med Olav Olsen Rødørbakken fra Søndre Land, født 1889. Spørsmåler er hvor det blir av dem etter vielsen, om de hadde noen barn og eventuelt deres navn og fødselsår, -sted.

• 3 uker senere...
Gjest Sonja Fjellhaug

Er det ingen som vet noe om oldefars søster? Jeg forsøker å spore alle etterkommerne etter min tippoldefar som var første bruker i slekta på plassen jeg vokste opp. Jeg håper noen vet noe om Marie eller eventuelt noen av søsknene hennes. Alle opplysninger tas imot med takk. Sonja

• 6 år senere...
Gjest Sonja Fjellhaug

Vil blåse nytt liv i denne. Marie gifter seg 2. gang i 1935, Vardal, med Ole Olsen Haugseth fra Nord Aurdal. Marie er da hushjelp i Hunndalen. Har lett gjennom alle kirkebøker som gjelder Gjøvik/Vardal, uten å finne noe mer informasjon. Men de kan jo ha bodd ett annet sted og fått barn der. Noen som kan hjelpe?

Gjest Ann-Mary Engum

Legger inn lenker til vielsene:Marie Edvardsdatter Almstuen's første ekteskap i 1910,med Olav Olsen Rødørbakken (nr 7): [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=22483&idx_id=22483&uid=ny&idx_side=-132>LenkeMarie's'>http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=22483&idx_id=22483&uid=ny&idx_side=-132>LenkeMarie's andre ekteskap i 1935,med Ole Olsen Haugseth (nr 4): LenkeTelling 1900,Almstuen i Vardal Marie Edvardsdatter,bor sammen med foreldre og søsken i Almstuen: LenkeVet ikke noe om Marie's ekteskap og eventuelle barn,men legger inn litt opplysninger om Maries BROR, Ole Edvardsen Almstuen:Marie's bror Ole,ble gift med Helga Valheim i 1924(nr 23) http://www.arkivverket.no/URN:kb_read? idx_kildeid=4076&idx_id=4076&uid=ny&idx_side=-126Dåpen til Helga,født 19 juni 1902,Sevalseie. Foreldre var Olaf Olsen Valheim og Sofie Johannesdatter: LenkeKonfirmasjonen til Helga i 1917(nr 30): LenkeVielsen mellom Ole Almstuen og Helga Valheim. Viet 3 juni 1924: LenkeOle og Helga fikk en datter,født 5/7-1929,Engevold i Vardal LenkeOle Edvardsen Almstuen og Helga Olufsdatter Valheim bodde senere i Helga's barndomshjem,Valheim.Deres datter,født 1929, ble gift og fikk 3 barn. Hun overtok barndomshjemmet Valheim etter foreldrene's død på 1970/1980 tallet. Hun og ektemannen hadde bygd bolig på andre siden av veien ,ovenfor foreldrenes bolig Valheim i Mustadroa i Vardal.Martin Hansen Sveen,født i Nordre land i 1893,ble gift med Marie Olufdatter Valheim's søster,Borghild ,født 19 juni 1899,Vardal. De giftet seg 25 jan 1921(nr 2): LenkeDåpen til Borghild Olufsdatter Valheim,født 19 juni 1899: LenkeKonfirmasjonen hennes 5 okt 1913(nr 29) : LenkeDåpen til Martin,født 22 aug 1893,Aurlundssveen. Foreldre Hans Olsen Aurlundssveen og Karen Mathea Kristiansdatter:

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.