Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#11690] Nord Trøndelag /Leksvik Arnt Johnsen

Recommended Posts

Gjest Marit Monsen Bolset

Kan noen hjelpe meg med opplysninger vedr. Arnt Johnsen født ca 1808 +/- i Leksvik. Arnt ble konfirmert i Oppdal. Ved ekteskapsinngåelsen 10 februar 1832 på Frosta står følgende: 'Ungkl Musquet Arnt Johnsen Busæt, født i Lexvig, conf. i Opdal og ophold paa Frosten, 24 aar gammel. Hans fars navn synes å være John Frostad(?) og mors Dorthe Olsdtr. Stavsætgjerd, 20 år gml, født på Frosten. Brudens faders navn: Ole Stavsætg.' Jeg kan følge morens slekt på Frosta, men er usikker på denne faren. Kan noen hjelpe meg? Mvh Marit Monsen Bolset.

Gjest Arne Langås

Frostaboka bd. 5 og 6 kan kanskje gi noen svar. Jeg har bare bind 5, og finner der Stavsetgjerdet. Dortea (f. 1811) var datter der, foreldre Ola Anderssen og Karen Andersdatter. I 1865 var Dortea enke, og bodde på heimplassen. Hennes avdøde ektemann var Arn Jonsen, f. 1808 i Leksvik, husmannsfolk i Fåneshamn (plass under gnr. 19, omtalt i bind 6). Det er mulig omtalen under Fåneshamn kan gi opplysninger om hvor Arn kom fra.Mvh Arne Langås

Gjest Berit Knudsen

Kirkebok Oppdal: Konf. 5/12 1824 Arnt Johnsen Fagerhoug, 16 år. Født på gården Fagerhoug, foreldre John Olsen og Kirstine Johannesdt. Vacc. etter attest av 4/3 1813.Konf. 9/4 1826 Arnt Johnsen Brun, Født 20/10 1811 på gården Brun. Foreldre John Ivarsen Myran og piken Ranni Gulbrandsdt. Bruns...Det var alt 1822-1827.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.