Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#11736] Niels Flyborg - fra Sverige til Norge ca. 1750

Recommended Posts

Gjest Are S. Gustavsen

Hei!Kjenner noen til en innvandret svenske ved navn Niels Flyborg. Han skal være født ca. 1720 i Sverige, og kom omlag 1750 til Norge. Hans sønn skal være gift (med en dame ved navn) Lycke.Litt knapt med informasjon dette, men det er slik etterlysning jeg fikk av Sten Gustafsson i Borlänge i august i år var formulert.mvh Are

• 4 uker senere...
Gjest Kai Samuel Gurrik Larsen

Hei!!!Jeg har satt av litt tid og gått gjennom alle konfirmasjonene som ble holdt i hof og Wasaas.Jeg fant følgende med etternavnet Flyborg:konfirmert 09.06.1771: Mette Karine, 17år Sara Marie, 18årkonfirmert 05.09.1773: Nicolai Kristofer, 17år Anne Sophie, 18årkonfirmert 04.06.1780: Hedevig Katrine Jeg fant også igjen noen av disse som døpte:døpt:03.november 1755 Niels Flyberg's og Ingeborg Olsd's Barn nom: Anna Sophia faddere: 1.??? 2.Berthe Marie Wolner 3.Mons Alseng 4.Hans Falck 5.Jens Johannessøn døpt:20.mars 1757 Nicolai christopher foreldre: Flyberg og Ingeborg Kristofersd. faddere: 1.Plathe 2.Jørgen ??? 3.Plathe 4.Berthe WolnerHåper dette kunne være til noe hjelp. Alle opplysningene jeg har er hentet ut fra Hof/Vassås kirkebok.MVH Kai

Gjest Kai Samuel Gurrik Larsen

Jeg vil gjerne hjelpe deg mer hvis jeg får lov. Jeg har registrert alle konfirmerte i mini 1-2-3 (kirkebøkene for Hof) og de kommer til å bli tilgjenglig på Digitalarkivet så fort noen får korekturlest det. Da kan du jo også se om du finner noen flere du er på jakt etter!!!MVH Kai

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.