Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#11802] Karl Martin Karlsen Moe-Politi i Oslo

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Min oldefar Karl Martin Karlsen Moe arbeidet som konstabel i Oslo på 1890 tallet. Han sluttet plutselig i politiet og begynte som vaktmester ved mekanisk versted.I 1900-1901 flyttet han til Bergen og ble vaktmester ved Bergens Mekaniske verksted,han bodde da Solheimsviken.Årstad prestegjeld. Jeg lurer på hva som var årsaken til at han sluttet i politiet. Finnes det kilder fra hans tid i politiet som kan avsløre hvorfor?mvh Jan Frode Johansen

Gjest Magne Grasto

Jeg ved politiet for noen år tilbake utgav en jubileumsbok. Da den ligger i Norge, har jeg ingen mulighet for å bla opp i denne nå. Kan heller ikke huske i hvilken anledning den ble utgitt for. Du kan eventuelt gå inn på dene siden:http://www.oslo.politiet.no og sende en forespørsel, eller ringe dem og høre om de har noen mulighet for å sjekke oppom denne personen du søker.Mvh Magne Grasto

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.