Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#11808] Jørgen Hansen, født i Råde, giftet seg i Moss 1849 m/Maren Kjeldsen f.i ( Moss ?

Recommended Posts

Gjest Lasse Vogt Pettersen

Jørgen Hansen,hjulmaker, født i Råde ca.1822, sønn av Hans Jacob Halvorsen, giftet seg 30.11.1849 med Maren Kjeldsen, datter av Bernt Kjeldsen, fikk følgende barn.: Bergete Martine f.1849, Jørgine Marie f.1851, Ane Emilie f.1853, Hendrik Wilhelm f.1856. Trenger svar på følgende.: 1.Hans Jacob Halvorsens bakgrunn samt hvem var hans kone. Maren Kjeldsen hvor kom hun, samt hennes far Bernt fra, hva het Marens mor og hennes opphav ? Veeeeeeeeeldig takknemlig hvis noen har noe om dette. Lasse Vogt Pettersen

Gjest Lasse Vogt Pettersen

Hallo Lars, nei dessverre, fødested Raade står oppført i 1865 tellingen for Moss. Hans Jacob Halvorsen finner jeg som Jørgens far i family-search. Siden Jørgen skal være født i Raade, innbiller jeg meg også at hans foreldre (eller iallfall en av dem, kjenner ikke navnet til moren) også kan være fra Raade ? Det finnes i 1865 tellingen en Hans Halvorsen med alder 80 år, bosted Raade, fødested Rygge, gift m/Hellene Jensd. men hun er for ung til å være Jørgens mor. Kan jo selvfølgelig ha vært gift også før, men .......? Der står jeg rimelig fast. M.v.h. Lasse

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.