Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#11842] GJERTRUD KNUTSD. STANGVIK

Recommended Posts

Gjest Torgeir Kvalvaag

I bind 2 av Stangvikboka skriver Hans Hyldbakk at Ola Andersson Bruset var gift med Gjertrud Knutsd. Stangvik. Men bortsett fra navnet, og at hun døde på Bruset i 1792, er det meg uråd å finne noe mer om henne. Navnet burde være til noe hjelp, men jeg finner ingen Knut Stangvik, hvis det var det faren het.Er det noen som er bedre til å lese enn meg, eller som har andre kilder? I så fall tar jeg imot hjelp med takk.Mvh Torgeir Kvalvaag

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/97734-11842-gjertrud-knutsd-stangvik/
Del på andre sider

Gjest Lars Steinar Hansen

Du må lete bedre! Du finner Gjertrud gift 1787 med Ola Anderson Bruset i Todalen på s. 447 i bind 1. Faren Knut Sverkeson Smiset byksla nemlig i 1755 en part av Yttergarden i Stangvik - og dermed ble han jo hetende Knut Sverkeson Stangvik. Du kommer 5-6 generasjoner lenger bakover ved hjelp av Stangvikbøkene og Surnadalsbøkene.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.