Gå til innhold
Arkivverket

[#11842] GJERTRUD KNUTSD. STANGVIK


Gjest Torgeir Kvalvaag
 Del

Recommended Posts

Gjest Torgeir Kvalvaag

I bind 2 av Stangvikboka skriver Hans Hyldbakk at Ola Andersson Bruset var gift med Gjertrud Knutsd. Stangvik. Men bortsett fra navnet, og at hun døde på Bruset i 1792, er det meg uråd å finne noe mer om henne. Navnet burde være til noe hjelp, men jeg finner ingen Knut Stangvik, hvis det var det faren het.Er det noen som er bedre til å lese enn meg, eller som har andre kilder? I så fall tar jeg imot hjelp med takk.Mvh Torgeir Kvalvaag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Steinar Hansen

Du må lete bedre! Du finner Gjertrud gift 1787 med Ola Anderson Bruset i Todalen på s. 447 i bind 1. Faren Knut Sverkeson Smiset byksla nemlig i 1755 en part av Yttergarden i Stangvik - og dermed ble han jo hetende Knut Sverkeson Stangvik. Du kommer 5-6 generasjoner lenger bakover ved hjelp av Stangvikbøkene og Surnadalsbøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir Kvalvaag

Ja, jeg vet at jeg kan bli bedre til å lete. Derfor øver jeg meg hver dag. Men denne Knut fant jeg altså ikke. Desto mer takknemlig - og ydmyk - blir jeg når det er hjelp å få.Mvh Torgeir Kvalvaag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.