Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#11979] Thim (Heithahn)Petersen

Gjest Marit Monsen Bolset

Recommended Posts

Har forgjeves prøvd å finne ut av 'mysteriet' Thim. Thim Heithahn Petersen giftet seg med Maria Bergendal 09.02.1745 i Korskirken i Bergen. Jeg finner ikke ut hvor han ble født - heller ikke hvor han endte sine dager. Vet at han var styrmann og at han ble enkemann i 1760. Datteren Maria bodde hos sine slektninger på Hamre prestegård da hun ble konfirmert i 1764. Lurer på om Thim kan ha vært tysk eller nederlandsk, jfr. Heithahn-navnet som jeg har fått knyttet til han. Kan noen hjelpe meg? Med vennlig hilsen Marit.

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/97870-11979-thim-heithahnpetersen/
Del på andre sider

Takk Bjørn! Av og til går det litt fort i svingene. Jeg har faktisk opplysningen om dåp på Thim, men har hatt litt for mange 'baller i luften'i det siste. Tror jeg nå skal konsentrere meg om en og en slektsgren av gangen! Men det er lett å bli revet med når noe plutselig dukker opp.Jeg lurer fremdeles over navnet Heithahn - det høres jo noe unorsk ut. Den godeste Thim synes ihvertfall ikke å ha endt sine dager i Bergen. Jeg får søke videre.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.