Gå til innhold
Arkivverket

[#12001] Skifte etter Anders Olsen Byseim 1841-1845 Norhordland.


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Hvem står oppført i skiftet etter Anders Olsen Byseim? Skifteprotokoll nr. D 1 side 314 1841-1845 i Norhordland. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Arvingene er: avdød bror Johannes Olsens sønn Ole J. Bjørndahl, bror Knud Olsen Alvøen, bror Nils Olsen Erstad, bror Berge Olsen Fladaas, avdød søster Brithe Johannesdatters datter Brithe Snipsdatter (i utlodningen kalt Snypsdatter), gift med Hans Johnsen Alvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Godt Nytt År Yngve. Du starter 2003 på samme måten som du avsluttet 2002 med å være oss brukere til uvurderlig hjelp.Da fikk jeg bekreftet at min tipp-tipp oldemor var død før 1843.Og for andre gang ser jeg at hun benevnes som Brithe Johannesdatter og ikke Olsdatter , men faren var jo Ole Andersen.Og min tipp-oldemors etternavn varierer stadig like mye .Faren skulle angivelig være en gift mann,hollender og skipper på en Hollandsk skute.Men uansett vilken vinkling jeg bruker på navnet Snib,Snub , Snyb osv. , så har jeg ennå ikke funnet noen hollender med et slikt navn.Det kan like gjerne være Jacob Stub , gift mann og skipper på en hollandsk skute.Hjertelig takk for hjelpen.Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.