Gå til innhold
Arkivverket

[#12125] descendants of Ole Andersen Vennatrø

Gjest idar klungervik
 Del

Recommended Posts

Gjest idar klungervik

I`m seeking descendant of Ole Andersen Vennatrø. It´s posible he changes name to Ole Anderson after he came to Amerika. Ole was born in Hemne 08.07.1869 He emigrated 08.07.1890 What i know about him: He get married in America and got five childeren. I´m not sure what state he settled. I have some information on a picture: Blown&Wait (name on the photographer) 413 fourth st Sioux City IOWAidar klungervik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Sioux City ligger i Woodbury County i Iowa. Har du navnet på noen av barna siden du vet at han giftet seg og fikk 5 barn. Alle opplysninger slik som søsken og foreldres navn er kjekt å ha. Jeg vet ikke når denne fotografen var aktiv, men kanskje det var noe for deg å finne mere ut av. Var han f.eks. aktiv først noen år etter at Ole emigrerte kunne det kanskje tyde på at han bosatt seg i området.I 1920 fantes to 25 som het Ole og var fra Norge i Sioux City. Ingen matcher slik jeg kan se det din Ole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

I Iowa (1920) fantes det en Ole Anderson, 51 Født i Norge, bosatt i Wallingford town i Emmet, Iowa. det står 1871 i en rubrikk til høyre for navnet. Om det er da han kom til Amerika er dette isåfall en annen Ole.Det er litt vanskelig å se hva som står her nesten øverst på siden, men først står Ole, 51 år som 'head of the family', deretter tror jeg det nevnes en bror..Gilbert(?)58 år, Johan 56 år (det står noe annet enn Norway på ham), og sist en Odetta (?)Anderson på 22 år(faren oppgis å være norsk, moren fra Wisconsin?. Om dette er din Ole vet jeg ikke. Du kan se imaget her Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest idar klungervik

Takk for et hurtig svar Den Ole som er nevnt i 1920 og er 51 år kan godt være den Ole jeg søker. Årstallet 1871 vet jeg ikke.Odetta Anderson på 22 år kan muligens være datteren. Ole var gift med en Engelsk/Amerikansk kvinne. De hadde som sakt 5 barn: Minst en av dem var jenter. Navn på barna vet jeg ikke da det ikke står på bildet. Annen informasjon om denne familien er ikke å finne i Norge. Vet du foresten hvor jeg kan legge inn et søk etter denne familien i Amerika?idar klungervik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Prøv på Rootsweb. MEN før du gjør det bør du finne ut om han hadde en bror som het Gilbert e.l.Vennetrøen gård, Hevne i Sør Trøndelag i 1865: Ole var selvsagt ikke født, men det finnes ingen spor av foreldre og eventuell eldre søken på gården heller Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest idar klungervik

Ole Andersen Vennatrø var ikke født i Vennatrøa, men flyttet dit rundt 1880. Da kjøpte hans far Anders Andersen Skorildrydningen gården. Anders skiftet navn til Vennatrø. Ole hadde en bror som het Johan. Han tok over gården etter sin far. Johan er min Oldefar. Han var ikke over til Amerika. Min bestemor brevvekslet med et av sine søskenbarn. Alle disse brev har kommet bort, desverre.idar klungervik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

HeiHer er en link til Iowa sine sider, med forskjellige opplysninger. Ta en titt, så kanskje du kan finne noe, eller om du ikke gjør det nå, er muligheten der senere. Mange av sidene blir stadig oppdatert. http://iagenweb.org/ Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.