Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#12436] Manntallet 1660-65 Hedmark

Recommended Posts

Gjest Tor Rustad

Jeg tillater meg å gjøre det på enkleste måten; spørre DA's brukere: Ved søk i Manntallet 1660 for Hedmark får jeg ikke opp dagens Hedmarks-kommuner - kun Valdres. (er klar over at for deler av Ringsaker er det et spesielt forhold) Hva er det jeg ikke har fått med meg?? Jeg har gått inn i kildebeskrivelsen; ifølge den er det tatt opp manntall også i disse kommunene. Er det bare det at de ikke er digitalisert ennå? Eller er jeg d..?

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/98314-12436-manntallet-1660-65-hedmark/
Del på andre sider

• 5 år senere...
Gjest Anne Lise Hovdal

Tar opp dette gamle temaet igjen. Er manntallet 1664-66 for Ytre Rendal lagt ut? Jeg har søkt etter gårder i Ytre Rendal både under Gudbrandsdal/Hedmark og Akershus uten å finne det jeg søker. Vil jo også semere år få bruk for Storelvdalen(Åmot). Er manntallet 1664-66 for Storelvdalen(Åmot) utlagt? Hvor finner jeg det i såfall?

Gjest Lars Ove Wangensteen

I Spangens privatarkiv på SAH finnes:Manntallslister Ringsaker 1664-1666 Manntallslister Nes 1664-1666Manntallslister Vang 1664-1666Manntallslister Løten 1664-1666Manntallslister Romedal 1664-1666Manntallslister Stange 1664-1666Lars Ove

Gjest Kari Thingvold

Disse manntallene som ligger på Hedmark slektshistorisk forening var jeg behjelpelig med å ocr-skanne fra deres tidligere publiserte hefter.Jeg hadde tenkt å korrekturlese og så få det over i søkbar form, men det har jeg foreløpig ikke hatt tid til. Det kommer. Jeg trenger kopier av manntallene for å korrukturlese.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.