Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#12585] Skifte i Verdal-Levanger

Recommended Posts

Gjest Sissel Endresen

Jeg lurer på om noen kunne ha hjulpet meg å sett i et skifte i Verdal/Levanger. På statsarkivet her i Oslo har de ikke skiftene nordover i landet. Det gjelder Christian Johansen Munkebyvald (muligens oppgitt Oppheimsvald) f. 19.06.1823 og døde 01.04.1904 i Skogn. Begravet 06.04 og jordfestet 17.04 ved Stiklestad kirke i Verdal.Grunnen til at jeg er ute etter et event. skifte i forhold til han er at jeg gjerne skulle ha visst om hans datter Elin Anna Kristiansdtr. f. 19.06.1846 var oppført i dette skiftet. Hun har jeg nemlig lett etter i meget lang tid og det hadde vært interresant å fått visst om hun faktisk levde da og hvilket event. etternavn hun måtte ha. Han hadde også en sønn Johan Martin Lidarende f. 22.02.1843 i Skogn. Så disse 2 burde jo være oppført. Han har jeg alle opplysninger om.Håper noen kunne ha vært så snill å hjelpet meg. Med vennlig hilsen Sissel Endresen

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/98459-12585-skifte-i-verdal-levanger/
Del på andre sider

Gjest Arne Langås

Hallo,Jeg tok en rask kikk på inn- og utflytta til Levanger, men fant ikke noe om Elen Anna i farten. I mine øyne virket protokollene uoversiktlige (slik disse ofte er). Noen år så også ut til å være utelatt. Mulig jeg har oversett noe.Statsarkivet i T.heim har vel skifteprotkoller. Jeg er innom én eller flere ganger i uka, og kan vel ta en kikk i 1904 og der omkring. Jeg kan ikke love noe denne uka, men kanskje neste.Mvh Arne Langås

Gjest Arne Langås

Hallo igjen,Leting etter skifte ga dessverre negativt resultat. Jeg slo opp i lista over dødsfall i Sorenskriverarkivet, og fant der Kristian Jonsen på Oppemsvald (d. 01.04.1904). I kolonnen for arv, oppgis det å ikke være noe til skifte.Mvh Arne Langås

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.