Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#12598] Laila N. Christiansen, Vålerenga.

Recommended Posts

Gjest Allis-Elin Rokkones

Hei Laila. Jeg spurte deg om litt hjelp ifjor vedr. en Iver Martinus Andersen fra Kvernes som skulle være flyttet til Kristiania i 1888.Det var feil oppl. Det var broren Knud Oleus Andersen som tok en tur oppom Trondheim og så til Kristiania, og han har jeg funnet i Ft. 1900. i Dahlsbergstien 4 med etternavnet Andersen Krognæss. Jeg lurer da på om du vet hvor dette var i Kristiania? Vedr. yrke står der. Forretningf. f.'Eidsvold' Vet du hvilket firma dette var? Mvh. Allis-Elin

Gjest Nina Møller Nordby

Jeg kan ikke si med 100% sikkerhet at din Knud jobbet der, men 'Eidsvoll' var tydligvis et blad/en avis i Kristiania. Ved å legge inn 'inneholder Eidsvold' i yrke i Kristiania 1900 så vil du se at det var flere ansatte i bladet. Eidsvold dukker opp noen andre steder også som ikke har noen forbindelse med bladet.1 Ansat i bladet 'Eidsvold'1 Avisbud i 'Eidsvold' exp.1 Forretningf. f.?? 'Eidsvold'1 Hdls.agent og Revisor ved Eidsvolds dampsag og høvleri1 Hotelvært Eidsvold Jernbanehotel1 Kontorist ? Ved Bladet ''Eidsvold''1 Redaktionssekretær (''Eidsvold'')1 Redaktør af Eidsvold og tillige bestyrer af det aktieselskab som udgiver dette blad

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.