Gå til innhold
Arkivverket

[#12892] Amerikaner trenger hjelp til å finne norske forfedre.


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

I 1900 tellingen for Asker , på gården Nordbakken befinner det seg en gutt født 1894 ved navn Karl Johansen.Han er fosterbarn hos Svend og Birgitte Støttum.Han skal være født i Christiania.Dersom teorien om at Carl ble bragt tilbake til Norge etter morens død og oppfostret hos fremmede , kan kanskje dette være et spor.Hvordan kan jeg finne ut mer om dette fosterbarnets opphav? Jeg går utfra at fam. Støttum mottok understøttelse for å ha Karl hos seg.Kan noen hjelpe meg med dette ? Mvh.Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Kan noen gi meg forslag til hvordan jeg skal få opplysninger om et fosterbarn i 1900.Denne Karl Johansen som bodde på Nordbakken gård i Asker , hvem var hans foreldre ? Og kjenner noen til Svend og Birgitte Støttum? Han var fra Hobøl og hun fra Krogstad.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.